Het signaal is blokkerig, stottert of buffert veel

Liever zo snel mogelijk in contact komen met het team?

De uitzending via Zoom

Wordt de uitzending uitgezonden via Zoom, of bent u als spreker uitgenodigd om...

Lees meer

Het signaal is blokkerig, stottert of buffert veel

Wanneer het signaal van de uitzending blokkerig is, stottert of vaak buffert, kan...

Lees meer

Ondersteunde browsers voor de uitzending

Om de uitzending zonder problemen te volgen, raden we aan om een van...

Lees meer

Het signaal is blokkerig, stottert of buffert veel

Wanneer het signaal van de uitzending blokkerig is, stottert of vaak buffert, kan dit worden veroorzaakt door een trage of onstabiele internetverbinding. Volg onderstaande tips om dit probleem te verhelpen:

  • Zorg voor voldoende bandbreedte
    Controleer of andere apparaten in uw netwerk niet te veel bandbreedte gebruiken, zoals door het streamen van video’s of grote downloads. Voor een stabiele verbinding is het aan te raden om een snelle wifi-verbinding of, indien mogelijk, een vaste bekabelde internetverbinding te gebruiken.
  • Controleer uw internetsnelheid
    U kunt de snelheid van uw internetverbinding eenvoudig controleren door een online speedtest uit te voeren (zoals via Speedtest.net). Voor een vloeiende uitzending heeft u minimaal een downloadsnelheid van 5 Mbps nodig.
  • Overweeg het verminderen van de videokwaliteit
    Als de verbinding instabiel blijft, kunt u overwegen de videokwaliteit van de uitzending te verlagen. Dit kan vaak via de instellingen van de videospeler en kan buffering verminderen.



Met deze stappen kunt u de meeste verbindingsproblemen oplossen en de kwaliteit van de uitzending verbeteren. Mocht u nog steeds tegen moeilijkheden aanlopen, neem dan gerust contact op met onze supportafdeling voor verdere hulp.

Liever zo snel mogelijk in contact komen met het team?